PostNL

certificatieschema

Ruil en retourregeling Hahnemann Apotheek bv

Het kan gebeuren dat u een artikel wilt terugsturen omdat u het toch niet nodig heeft of niet wilt gebruiken. In het Burgerlijk Wetboek staat dat als u iets op afstand besteld heeft, u vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd heeft. Binnen die tijd kunt u, zonder opgaaf van redenen, afzien van de koop. Nu staat er ook dat er een aantal uitzonderingen zijn. Twee daarvan zijn van toepassing op geneesmiddelen, vitamines, voedingssupplementen ed.

  1. Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggestuurd om gezondheidsredenen of hygiëne.

  2. Producten die je speciaal laat maken.

Wij leveren de middelen maar eenmaal af. Wanneer een artikel de apotheek verlaten heeft en retour komt, zullen wij het betreffende artikel niet nogmaals aan iemand anders afleveren. We kunnen de kwaliteit immers niet meer garanderen, ook niet wanneer de verzegeling nog intact is. U denkt misschien dat dit wat overdreven is maar de temperatuur in een geparkeerde auto kan zomers behoorlijk oplopen en daardoor de werkzaamheid van een middel negatief beïnvloeden. Hetzelfde zou kunnen gebeuren als een middel in de buurt van een stralingsbron bewaard is geweest. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een keukenkastje boven een magnetron, oven of kachel. Kortom we nemen zo min mogelijk risico met de artikelen die wij aan u leveren. U wilt toch ook geen 'tweedehands (genees)middelen' ontvangen waarvan u niet zeker weet dat ze nog doen waarvoor u ze aangeschaft heeft of waarvoor uw behandelaar ze heeft geadviseerd?

Regelmatig leveren wij middelen die speciaal, n.a.v. een recept of voorschrift, voor iemand zijn gemaakt. Dat we dit soort 'maatwerk geneesmiddelen' niet terug kunnen nemen behoeft geen verdere uitleg.

Natuurlijk kunnen er uitzonderingen zijn. Een voorschrijver kan zich vergist hebben of wij hebben een fout gemaakt. Ook kan er een flesje tijdens het transport gebroken zijn. In die gevallen zullen wij altijd proberen een passende oplossing te vinden. Wanneer u denkt dat er van iets dergelijks sprake is, kunt u altijd contact met ons opnemen. Bij voorkeur via een email (info@hahnemann.nl) want dat geeft ons de tijd om e.e.a. zorgvuldig voor u uit te zoeken en te beoordelen.

Om teleurstelling te voorkomen raden we u aan om goed na te denken over het aantal verpakkingen dat u van een bepaald middel bestelt. Zo komt het voor dat uw arts een recept uitschrijft met daarop 4 herhalingen. U kunt dan, i.v.m. de order/administratiekosten, beslissen om alle verpakkingen in één keer te laten opsturen maar soms kan het gebeuren dat u tijdens een tweede consult te horen krijgt dat u moet stoppen met het betreffende middel(en). De kans bestaat dan dat u één of meer verpakkingen overhoudt. Deze verpakkingen kunt u niet naar ons terugsturen. Het uitsparen van 3,50 euro order/administratiekosten kan dan dure consequenties hebben.

Naar de webwinkel...